Made to measure cosmetics

Made to measure cosmetics. When an experience can be considered exceptional? When it’s unique and unrepeatable, when it relates directly ourselves and our personality. This is not true only for a trip or for a loving relationship, but also for objects that become part of our existence. I am convinced that the value of a dress (here my last choice) increases not only because of its high price or brand importance, but is mostly based on its uniqueness and customization. Owning a unique and customized piece (see my photos on Instagram), in short, is always a source of pride and this is must be true also for cosmetics. What is in fact the perfect beauty product? I think the one made to measure, able to take into account the specific needs of our skin. A simple and shared concept taken into account even by Monalys, a store located in a building from the 1500s in the historical center of Florence, just specialized in made-to-measure cosmetics. Present in the Florentine shopping horizon from 2013, Monalys focuses its innovative business on facial creams, facial serums and eye contour serums. After a conversation with the customer and a skin check up, they create the customized formula in their laboratory located inside the boutique according to the specific individual requests. A unique experience that fully reflects the product just purchased. That’s what I call the real luxury…

Cosmetici su misura. Quando un’esperienza può dirsi davvero eccezionale? Quando è unica e irripetibile, ossia quando riguarda direttamente noi stessi e la nostra personalità. Questo non vale solo per un viaggio o per un rapporto affettivo, ma anche per gli oggetti che entrano a far parte della nostra esistenza. Sono convinta che il valore di un vestito (qui le mie ultime scelte) o di un mobile accresca non tanto in base al suo costo o all’importanza del brand che lo produce, ma in base alla sua unicità e personalizzazione. Possedere un pezzo unico e personalizzato (guarda le mie foto su Instagram), insomma, è sempre motivo d’orgoglio e questo deve valere necessariamente anche per la cosmetica. Qual è infatti il prodotto beauty perfetto se non quello realizzato su misura, che tenga conto dei bisogni specifici della nostra pelle? Un concetto semplice e condiviso di cui si fa portavoce anche Monalys, un negozio situato in un palazzo del 1500 nel centro storico di Firenze, specializzato proprio nella cosmetica su misura (crema viso, siero viso e siero occhi). Qui il cliente, dopo essere stato sottoposto ad un colloquio e ad un check up della pelle, riceve un cosmetico personalizzato, realizzato in tempo reale nel laboratorio all’interno del negozio (questa la loro pagina facebook). Il laboratorio è a vista e permette al cliente di seguire tutte le fasi di creazione del cosmetico e di partecipare così ad un’esperienza unica ed irripetibile che rispecchia pienamente il prodotto appena acquistato. Non è forse questo il vero lusso?

Made to measure cosmeticsMade to measure cosmeticsAntica-_Profumeria_Monalys_Firenze_55Antica-_Profumeria_Monalys_Firenze_99Antica-_Profumeria_Monalys_Firenze_custommade_skincare_laboratorioAntica-_Profumeria_Monalys_Firenze_ProfumiAntica-_Profumeria_Monalys_Firenze_skin_checkup_2Antica-_Profumeria_Monalys_Firenze_skin_checkupAntica-Profumeria-Monalys-Seconda-sala

IF YOU WANT TO READ MORE

Precious gold rings and more…
Holiday on the snow
Pretty look!

FOLLOW ME ON

FACEBOOKINSTAGRAMTWITTER